mandag den 25. oktober 2010

Reparation af en punkteret daek

Af Mark J. Donovan

Denne sidste weekend min søn har oplyst, at den foregående dag, han mærkede, at der var en advarselslampe på i bilen. Efter at have gået ud for at tjekke vi opdagede hurtigt, at den forreste passagersiden dæk var fladere end en pandekage.

Efter at bytte ud fladt dæk med reservehjulet og se der var et søm hul i dækket, løb jeg ned til den lokale garagen. Desværre var det lukket for dagen. Så med lidt andre valg, løb jeg over til en isenkræmmer og tog en af dem, $ 5 sæt til reparation af en punkteret dæk.

Er det tilstrækkeligt at sige, inden for 5 minutter, som jeg havde repareret fladt dæk og senest 30 minutter var jeg hjemme igen med dæk geninstalleres på bilen.

Dækket Reparationskit bestod af to værktøjer. Et dybest set var en gevind fræser, at du gled ind i hullet og skubbede og roteret et par gange i neglen hullet. Det andet værktøj var til at installere en gummiprop. Efter rivning ud neglen hullet, alt hvad jeg skulle gøre, var indsætte stikket i enden af den anden værktøj, gælder nogle lim lim til gummi stik, der fulgte med sættet, og skub værktøjet med stikket er knyttet til den i dæk. Efter synker stikket i dæk, jeg hurtigt trak værktøjet ud af neglen hullet, så stikket på plads.

Stikket skal placeres i dækket omkring 2/3rds af længden af den foldede stik.

Efter reparation af punkterede dæk, straks jeg fyldte den op med luft, og det var klar til at geninstallere på bilen.

Så med min nyfundne dygtighed, næste gang jeg har et fladt dæk jeg planlægger at springe i garagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.