mandag den 30. august 2010

Custom kabinet, for Free

Custom kabinet, gratis? Sure! Med fremkomsten af billige, fladskærms-pakket møbler fra butikker som Ikea, er der næsten altid stor råvarer i papirkurven, der kan repurposed til tilpasset inventar. Ikea Fantasier sig selv som en environmnetal steward, men billige furnature betyder også mennesker har ingen skrupler over at smide den væk.

Jeg har tænkt at bygge en brugerdefineret fryser til min lejlighed og har været på udkig efter nogle gode materiale. Jeg fandt en Ikea garderobe skab i papirkurven sidste uge, og greb den. Jeg tog det fra hinanden, og reddede lamineret spånplade. Efter fjernelse af hardware, skåret I brikkerne til størrelse. Dette er en brugerdefineret stykke, så jeg designede kabinet til at passe et bestemt rum. Spånplader er flad, stabil og let at skære. Mål to gange, skære én gang!
Bestyrelserne var fastgjort til hinanden ved hjælp af tørre væg skruer. Pilot huller er nødvendige for at komme igennem laminering. Skabet var meget nemt at montere.
For strukturelle integritet, tacked jeg en arket til den bageste del af kabinettet. Dette vil holde skabet pladsen og vil gøre det meget stærkere. Bestyrelserne var ikke helt bred nok, hvilket efterlader et hul i midten (hey det er gratis materiale), men jeg lappet det med en ekstra brik. Ingen vil se det som det er på bagsiden af kabinettet.
Så jeg primes, malet og installeret i kabinettet. Det er en flot brugerdefineret hylde! Det eneste jeg har betalt for var skruer og maling!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.