søndag den 22. august 2010

Morel Madness

Jeg elsker svampe, især den slags, du kan spise. Min favorit er morels. En af mine skøre drømme for min have, var, at MOREL svampe mirakuløst ville begynder at vokse i min have. Det var bare en vild drøm, jeg vidste. Jeg mener, som du sikkert kan se fra mange af min have billeder, jeg bor lige i byen. Og morels er berygtet for at være undvigende skov svampe. Men en pige kan drømme, right?

Tre fjedre siden jeg faktisk fundet en MOREL i min have - og det var enorm! Det var allerede for moden til at spise, men jeg var meget spændt for fremtiden.

Sidste år havde jeg to store MOREL champignon og en regelmæssig mellemstore én. De to store dem, ironisk nok, var for moden til at spise af den tid, vi fandt dem, men min søn og jeg spiste den anden - og det var lækkert!

I år har jeg virkelig tror, at drømme kan gå i opfyldelse. Jeg fandt 15 morels! De sprang de 20 meter fra den hvide fyr skygge haven til min forside haven og flytte virkelig aftalt med dem! De fleste var store igen, men der var et par små. De fleste tog pletter under buske, men jeg fandt et par ud i det fri, soler sig i solen. Når jeg finder dem, jeg holder dem godt vandet. Vi har endda haft et par morels for snacks. De fleste vil blive overladt til spore og forhåbentlig overtage min have.

En pige kan drømme, kan hun ikke?










Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.