lørdag den 14. august 2010

Faellesskabet Aktivisme, aka Bureaukrati

Jeg gik til min første community møde for vores neighboorhood forening i aften, Canton Fællesskabet Association (CCA). Lad mig bakke for, hvorfor jeg var der.

Parkering på vores gade har fået værre siden jeg har flyttet her. Med en optankning økonomi egenskaber ikke kan sidde ledig, betale skat og pantebreve, mens potentielt miste værdi på samme tid. Det har bragt lejere eller har forvoldt folk til at sælge. Begge disse årsager øget vores befolkningstæthed nok til at foretage parkering i området.

Jeg udfyldte en online-ansøgning om vinkel parkering for at øge vores parkering. Tilføjelse vinkel parkering har evnen til at øge antallet af spots med op til 50%. I et område, hvor garager er sjældne, og det primære middel til parkering på gaden, er det en big deal. Anmodningen sagde byen ville komme ud og måle min gade, og hvis det er bredt nok (mere end 38 'bred), er det berettiget til street parkering. En måned senere fik vi et brev, siger, at vores gade var bred nok, og at kontakte CCA. Vi kontaktede dem for nylig og blev opfordret til deres møde i aften, der var fokuseret på parkering. Byen drøftet vinkel parkering, garager, tilladelser og andre måder at afhjælpe parkering spørgsmål. Sure var der skænderier og klynker over den bedste måde at gøre parkering ske, men jeg vil ikke fokusere på det.

Samlet var det et godt møde, og jeg mødte en masse folk, som vil være nyttige i denne proces. Tilstødende kvarterer blev på mødet, herunder Patterson Park og Fells Prospect. Begge befolkningsgrupper udråber deres godkendelse af den vinkel parkering og tilbyde deres assistance. Det er én ting at beskæftige sig med bureaukrati at forbedre din egen parkering, men tilbyder at hjælpe andre samfund er ret utroligt.

Jeg forlod mødet 3 timer senere, følelse temmelig opmuntres og fyldt med energi. Dette vil være en lang proces med mange kampe til at komme, men jeg er glad for at se, at der er en vis støtte i nabolaget og en god støtte netværk i tilstødende samfund er villige til at hjælpe. Jeg værdsatte se naboer i et værelse sammen drøfte en fælles sag. Selv om vi ikke alle kan blive enige om en fælles løsning, jeg sætter pris på folk er villige til at komme ud og forsøge at ændre på tingene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.